Forme de organizare a procesului de predare-invatare a informaticii.

Lectia este una dintre principalele forme a procesului de invatamint prin care se desfasoara acctivitatea comuna sub conducerea profesorului.

Lectia are valente multiple ca:
-asigura insusirea sistemului a cunostintelor ;
-formeaza si exerseaza capacitatile intelectuale,morale,practice si aplicative.

Lectia poate fi:
  • frontale;
  • pe grupe mici;
  • individuale.
                    Tipuri de lectii sunt:
  • Lectia de comunicare si insusire a cunostintelor;
  • Lectia de formare a deprinderilor si priceperilor;
  • Lectia de recapitulare si sistematizare a cunostintelor;
  • Lectia de verificare si apreciere a rezultatelore scolare.
    
      Lectia de tipul comunicare si insusire a cunostintelor are urmatoarele etape:
~momentul organizatoric;
~verificarea cunostintelor insusite anterior ;
~pregatirea elevilor pentru receptarea noilor cunostinte;
~precizarea titlului si a obiectivelor lectiei;
~comunicarea sau insusirea noilor cunostinte;
~fixarea si sistematizarea noilor cunostinte;
~explicare privind continuarea invatari acasa si efectuarea temei;

   Lectia de tipul de formare a deprinderilor si priceperilor are urmatoarele etape:
~momentul organizatoric;
~anuntarea subiectului lectiei si a obiectivelor;
~actualizarea cunostintelor necesare;
~demonstratia sau executia model al unor exemple;
~efectuarea de catre elevi a activitati propuse;
~aprecierea performantelor elevilor;
~precizari privind modul de continuare a activitatii.
  
  Lectia de tipul recapitulare si sistematizare a cunostintelor are urmatoarelor etape:
~momentul organizatoric;
~anuntarea temei si obiectivelor;
~recapitularea si sistematizarea cunostintelor;
~realizarea de catre elevii a unor lucrari pe baza cunostintelor recapitulative;
~aprecierea activitatii;
~explicarea temei pentru acasa.

 Lectia de tipul verificare si apreciere a rezultatelore scolare are urmatoarele etape:
~momentul organizatoric;
~stabilirea continutului tematic care urmeaza a fi verificat;
~verificarea continuturilor;
~aprecierea rezultatelor;
~precizarii privind caracterizarea lacunelor si corectarea greselilor .

 O alternativa a tipurilor poate fi lectia:
  • evocare;
  • realizarea sensurilor;
  • reflectia;
  • extinderea.

Etapa de evocare presupune provocarea interesului,stimularea elevilor pentru a se gindi la ceia ce stiu si ce pot sa faca,are loc stabilirea unor obiective ale invatari care sunt necesare pentru formarea de cunostinte,abilitati si atitudini a ceia ce invata,este necesara implicarea activa a elevilor in procesul de invatare datorita careia ei devin constienti de propria lor gindire si isi utilizeaza limbajul propriu.

Realizarea sensului are ca scop ca cel care invata sa vina in contact.Aceasta etapa este si faza de invatare in care profesorul are cea mai redusa influenta asupra elevului deoarece elevul trebuie sasi mentina implicarea activa in mod independent.

Reflectia este etapa in care elevi isi consolideaza cunostintele noi si isi restructureaza schema de invatare pentru a include in ea conceptele noi la acesta etapa are loc invatarea durabila,perimite elevilor sasi explime in propriile cuvinte ideile si informatiile invatate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu