Proiectare

Proiectarea-pregatirea,orientarea,conceperea,explicarea procesului de invatamint.

Proiectarea didactica este activitatea complexa de anticipare a ceea ce doreste si trebuie sa realizeze profesorul impreuna cu elevii sau cadrul unei lectii astfel incit competentele educationale sa fie atinse.


Etapele proiectarii didactice a unei unitati de invatare:

  • stabilirea competentelor,subcompetentelor,obiectivelor;
  • selectarea continuturilor;
  • precizarea cailor si mijloacelor de realizare a obiectivelor;
  • elaborarea modalitatilor de evaluare;

Proiectarea în sine cuprinde următoarele caractere:

 

  • caracterul formativ;
  • caracterul informativ;
  • caracterul logic,raţional;
  • caracterul normativ;
  • caracterul axiologic;
  • caracterul sistematic.
Proiectarea didactica:
  1. globala
  2. esalonata:
  • de lunga durata
  • de scurta durata
La proiectarea de lunga durata profesorul utilizeaza:
  1. curriculum la disciplina scolara ;
  2. manual;
  3. ghidul de implementare a curriculumului la disciplina scolara;
  4. ghidul profesorului la manualul respectiv;
  5. *surse bibliografice si portofoliul profesorului la disciplina scolara.
La proiectarea de scurta durata profesorul utilizeaza:
  1. pentru fiecare lectie profesorul urmeaza obiective ,care rezulta din subcompetentele formulate in curriculum si fixate in proiectarea de lunga durata,la rubrica " subcompetente";
  2. strategiile si tehnologiile pentru realizarea obictivelor preconizate sunt la discretia profesorului,corelate cu cele recomandate de curriculum,la rubrica "Activitati de invatare si evaluare".
Proiect didactic la lectie
Data:
Clasa:
Disciplina:
Tema:
Tipul lectiei:
Obiectivul fundamental:
Obiective speciale si modalitati de operationalizare:
Metode si procedee didactice
Mijloace de invatamant: 
Desfasurarea lectiei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu