Proiectarea-pregatirea,orientarea,conceperea,explicarea procesului de invatamint.
Proiectarea didactica este activitatea complexa de anticipare a ceea ce doreste si trebuie sa realizeze profesorul impreuna cu elevii sau cadrul unei lectii astfel incit competentele educationale sa fie atinse.Etapele proiectarii didactice a unei unitati de invatare:
- stabilirea competentelor,subcompetentelor,obiectivelor;
- selectarea continuturilor;
- precizarea cailor si mijloacelor de realizare a obiectivelor;
- elaborarea modalitatilor de evaluare;
Proiectarea în sine cuprinde următoarele caractere:
- caracterul formativ;
- caracterul informativ;
- caracterul logic,raţional;
- caracterul normativ;
- caracterul axiologic;
- caracterul sistematic.
- globala
- esalonata:
- de lunga durata
- de scurta durata
- curriculum la disciplina scolara ;
- manual;
- ghidul de implementare a curriculumului la disciplina scolara;
- ghidul profesorului la manualul respectiv;
- *surse bibliografice si portofoliul profesorului la disciplina scolara.
- pentru fiecare lectie profesorul urmeaza obiective ,care rezulta din subcompetentele formulate in curriculum si fixate in proiectarea de lunga durata,la rubrica " subcompetente";
- strategiile si tehnologiile pentru realizarea obictivelor preconizate sunt la discretia profesorului,corelate cu cele recomandate de curriculum,la rubrica "Activitati de invatare si evaluare".
Data:
Clasa:
Disciplina:
Tema:
Tipul lectiei:
Obiectivul fundamental:
Obiective speciale si modalitati de operationalizare:
Metode si procedee didactice
Mijloace de invatamant:
Desfasurarea lectiei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu